Egy hölgydirigens, Stravinsky és vérpezsdítő muzsika várja a közönséget a Zeneakadémián a Concerto Budapest következő hangversenyén.
A Concerto Budapest műsorpolitikájának egyik alapvonása a keresés, a felfedezés. Ezen a márciusi estén három ritkán megszólaló remekművet hallhatunk. Stravinsky Pulcinella szvitje a zeneszerző 1920-as balettjéből készült; a balett a commedia dell’ arte világát idézte meg, olyan dallamokat dolgozva fel, amelyeket Pergolesi írt – vagy legalábbis amelyekről a század elején még úgy hitték, hogy Az úrhatnám szolgáló és a Stabat mater rövid életű, ám halhatatlan szerzőjétől származnak.
Stravinsky neoklasszikus zenéje csupa idézőjel, mosoly és fintor, fanyarsággal keveredő báj. Míg Mozart egész életútját végigkíséri a zongoraverseny műfaja, addig öt hegedűversenyét fiatal éveiben, pár hónap leforgása alatt írta meg. A koncerten felcsendülő utolsó hegedűverseny közismert epizódja a törökös hangzású a-moll szakasz, amely e korszak divatos „keleties” intonációi közé tartozik, és a Szöktetés a szerájból hangulatvilágának korai előfutára. E dallamokat a virtuóz, Kossuth-díjas Kelemen Barnabás tolmácsolja majd. Dvořák VII. szimfóniája a kreatív újra értelmezésének szép példája: a mű csupa Brahms- és Beethoven-inspiráció, mégis valami sajátosan és eredetien nagyszabású, dvořáki kerekedik ki belőle. Az est karmestere a mexikói Alondra de la Parra lesz, aki 2017-től az ausztráliai Queensland Szimfonikus Zenekar igazgatójaként töri át az üvegplafont.
Alondra de la Parra és Kelemen Barnabás
Zeneakadémia
2017. március 17. 19:30
Stravinksy: Pulcinella-szvit
Mozart:A-dúr hegedűverseny
Dvořák: VII. d-moll szimfónia, op.70
Közreműködik: Kelemen Barnabás
Vezényel: Alondra de la Parra