Hogy jön össze Joseph Haydn, Esterházy Péter, Dubóczky Gergely és Nádler István? 2017. április 9-én a Kiscelli Múzeumban kiderül.
Különleges összművészeti estre várja látogatóit a Kiscelli Múzeum. 2017. április 9-én a múzeum templomterében a Dubóczky Gergely vezette Budapest Sound Collective, Kerekes Éva és Mácsai Pál közreműködésével ismét előadja Joseph Haydn A Megváltó hét szava a keresztfán című darabját Esterházy Péter szövegével. A zene, szöveg és kép egységét megteremtve ezen a koncerten láthatja először a közönség, Nádler István Hét utolsó szó című, hét festményből álló sorozatát, amely e zenemű inspirációjára született.
Dubóczky Gergely karmester a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemet matematikusi tanulmányai után végezte el. A hazai egyetem mellett Bard College ösztöndíjasaként tanult New York államban, valamint több mesterkurzus résztvevője volt, többek között Eötvös Péter, Erwin Ortner, Bertrand de Billy és Daniel Harding kurzusain vett részt. Fő hangszere a zongora mellett, tanult fagottozni és csellózni is. Elkötelezett híve a barokk és a kortárs zenének: a barokk continuo-játék mellett, számos kortárs mű ősbemutatója fűződik a nevéhez. Rendszeresen dolgozik hazai zenekarokkal. Miután megkapta diplomáját, két évig a Nemzeti Filharmonikusok asszisztens karmestere volt. A Semmelweis Egyetem hallgatóiból álló Medikus Zenekar és 2014 szeptemberétől a Bartók Béla Konzervatórium szimfonikus zenekarának a vezetője. Legkülönfélébb felkérései mellett saját együttesével, a Budapest Sound Collective nevű zenekarral különleges projekteket hoz létre.
Dubóczky fontos célkitűzése a kortárs művek és különlegességek bemutatása, ezek sorába illik a Haydn–Esterházy bemutató is. 2014-ben Dubóczky Gergely ötlete nyomán és vezényletével a Budapest Sound Collective előadásában került sor arra az ősbemutatóra (BMC, 2014), amelyen Haydn Krisztus hét utolsó szava a keresztfán című darabját, Esterházy Péter hét betétszövegével adták elő.
A Kiscelli Múzeum templomterében két hétig láthatja a közönség Nádler István A hét szó című, hét festményből álló sorozatát, melyet Esterházy Péter emlékének ajánlott a művész.
Nádler Istvánt Josef Haydn A Megváltó hét szava a keresztfán című műve vizuálisan régóta foglalkoztatta. Elemi hatással volt rá, amikor 2015-ben Fischer Iván lakásszínházában hallotta Haydn darabját, melyet Esterházy Péter hét betétszövege egészített ki. 2016 végére megalkotta a hét festményből álló sorozatát, amelyet 2017. április 11 -23. között a Kiscelli Múzeum Templomterében lehet megtekinteni. A kiállítás zárónapján, délután 3-tól Nádler István tart tárlatvezetést.
Nádler Istvánt a téma egyetemes volta és annak belső törvényszerűségei vezették arra a felismerésre, hogy a képi, formai gondolkodásnak is ezt kell követnie. A hét szót tanításként értelmezve dolgozta fel, amelyben az én belső fejlődése során, a hét szó erejét megértve, stációkon keresztül halad, míg eljut arra a szintre, ahol külső segítség nélkül is kapcsolatot tud találni az örök, az egyetemes mező terét kitöltő, mindenható erővel. A tanítás hét szava felekezetektől és vallástól függetlenül, minden ember számára lehetőség. Lehetőség arra, hogy istenkép és istenhit nélkül transzcendencia-élményben legyen része.