Reuss Gabriella, a Shakespeare Londonban és Pest-Budán szerzője egy izgalmas kultúrtörténeti nyomozásra invitálja a színházkedvelőket.
A kacskaringós út egy neves londoni színész 1834-es, telefirkált szövegkönyvének felbukkanásával indul el és a pest-budai Magyar Színház kulisszái között ér véget. A kötet szereplői William Charles Macreadyn és kortársán, Egressy Gáboron kívül tizennyolcadik-huszadik századi Shakespeare-kutatók, Shakespeare-színészek, színpadmesterek, valamint súgók, kritikusok és szövegkönyvtolvajok. No meg a peleskei nótárius...
A szerző a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézetének adjunktusa, tudományos publikációi a Shakespeare-kultusszal valamint a súgópéldányok, előadásszövegek kultúrában betöltött szerepével kapcsolatosak. Egyetemi oktatóként szívesen tanít Shakespeare-műveket és kultusztörténetet kortárs brit drámákon keresztül. Munkájában igyekszik összekapcsolni a filológiát, a színháztudományt, a színházi gyakorlatot valamint a közönség tanulmányozását.
Életben marad Lear király, Cordélia sem hal meg, sőt, férjhez megy a darab pozitív hőséhez... Na jó, Shakespeare nem pont így írta meg, de mindent a kedves néző kedvéért: évszázadokon át irány a boldog vég. És a remélt kasszasiker. Reuss Gabriella a másik irány híve: azt a nehéz, kacskaringós folyamatot követi és nyomozza, melynek eredményeként néhány kiváló színész, leginkább egy Macready nevű angol visszaküzdi Shakespeare-t a jogaiba, és egy - a mai nyelven talán rendezői példánynak nevezhető - szövegkönyvben ránk, az utókorra hagyományozza e küzdelem állomásait. Pompás szórakozás: a színházi emlékezet előtti időkről szóló tudósítás. Majdnem-regény. – Csáki Judit ajánlója
A szerzővel a Kultúrpart rádióműsorában beszélgettünk: