2500 munkából választotta ki a legjobb húszat és a nyerteseket a Grecsó Krisztián által elnökölt zsűri. A győztes novellát egy Budapesten tanuló piliscsévi egyetemista írta.
Különleges irodalmi versenyt indított tavasszal a JCDecaux, a közterületi reklámpiac vezető vállalata. Az Álljon meg egy novellára”című pályázatra érkező művek legjobbjait a vállalat rendhagyó helyre, busz- és villamosmegállók utasváróiba szánta, hogy a várakozók friss irodalommal üthessék el azokat a perceket, amit várakozással töltünk.
Az első díjat a piliscsévi Somogyi Katalin, az Eötvös Loránd Tudományegyetem angol-magyar tanári szakos hallgatója nyerte el Katicabogár című novellájával; ő 300 ezer forintot kapott az elismerés mellé. Kapcsolás című írásáért második díjat és 200 ezer forintot nyert Orosz Adél tervezőgrafikusként váltott az irodalomra, már jelent meg kötete. A harmadik helyezett Somogyi Boglárka lett, aki Néha nem baj, hogy lerombolsz kicsit című novellájával 100 ezer forintot kapott. Érdekesség, hogy az első és a harmadik helyezett testvérek.
A három győztes novella mellett a többi shortlistre jutott írást is megjelenteti az utasvárókban a JCDecaux. Mind a 20 novelláról angol fordítás is készült, hogy a turistaszezonban Budapestre látogató külföldiek is benyomásokat szerezhetnek a magyar irodalomról. A plakátokhoz egy magyar (#álljonmegegynovellara)és egy angol nyelvű (stopforashortstory) hashtag is tartozik a lehetséges közösségi médiás megosztásokra való tekintettel.
„Nincs veszve semmi, ha ilyen tömegek vágynak rá, hogy dolgozzanak a nyelvvel, ha ennyi embert érdekel a történet, a magyar mondat, akkor van remény, akkor az irodalom nem a múlt önkifejezési formája. Az „Álljon meg egy novellára” pályamunkái gyakran voltak abszurdak, meghökkentők, felforgató, csattanóra kiélezett írások jöttek. A pályázók meg akartak minket és persze a megállók olvasóit lepni. Minket már sikerült, remélem, az utca is érti majd a humorukat, és szeretik azt a sok szenvedélyt, ami ezekben az írásokban van” – Grecsó Krisztián, József Attila-díjas író, a zsűri elnöke.
„Büszkék vagyunk rá, hogy milyen sokat jelentkeztek a pályázatra. Magyarország piacvezető out-of-home médiavállalataként a JCDecaux számára prioritás a városi élet minősége. Ezért telepítünk korszerű utcabútorokat Budapesten és számos vidéki városban. A novellák segítségével most a kényelem mellett kultúrát, igényes szórakozást is nyújtunk az embereknek, közben pedig megmutatjuk, hogy a plakát egy élő és izgalmas médium, amelyet számos célra lehet használni” – Samu Tímea, a JCDecaux vezérigazgatója.
A városszerte kihelyezett novellák mostantól a jcdecauxnovella.blog.hu címen magyarul, a jcdecauxshortstories.blog.hu oldalon pedig angolul olvashatók. Ezeken a felületeken van lehetőség arra is, hogy bárki szavazzon a közönségdíjasra. Aki novellájával a két blogon összesítve a legtöbb szavazatot kapja, értékes könyvcsomag tulajdonosa lesz.