Mitől működik egy szimfonikus zenekar? Mi egy karmester feladata? Mi számít a közönségnek, a mű vagy a karmester? Dubóczky Gergellyel beszélgettünk.
Dubóczky Gergely a harmincas magyar karmester-generáció egyetlen tagja, aki Kocsis Zoltánnal, Fischer Ivánnal és Fischer Ádámmal is dolgozott. A hagyományos repertoár mellett elkötelezett híve a barokk és a kortárs zenének is, számos kortárs mű ősbemutatója és összművészeti előadás fűződik a nevéhez, emellett gyakori közreműködője különböző színházi produkcióknak és operaelőadásoknak is.
A Kultúrpart rádióműsorában Kalmár András beszélgetett a fiatal művésszel:
Matematikusi diplomája megszerzése után végezte el a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem karmester szakát, ahol summa cum laude diplomázott. Tanulmányokat folytatott New York államban és Bécsben is. Részt vett többek között Eötvös Péter, Erwin Ortner, Bertrand de Billy és Daniel Harding mesterkurzusain.
2014 nyarán a Bayreuthi Ünnepi Játékok ösztöndíjasaként vendégszerepelt a fesztiválon. Friss diplomásként két évig a Nemzeti Filharmonikusok asszisztens karmestere volt. A Medikus Zenekar mellett 2014 szeptemberétől a Bartók Béla Konzervatórium Szimfonikus Zenekarát is vezeti, Budapest Sound Collective nevű együttesével pedig kortárs és összművészeti produkciókat hoz létre.
Fischer Iván meghívására a 2014-es nyári koncertturnén vett részt először a Budapesti Fesztiválzenekar munkájában, ahol azóta is rendszeresen lát el asszisztensi és karmesteri feladatokat, 2016 novemberében a FIÚK, Fischer Iván fiatal karmestereket bemutató sorozatának első karmestereként a Zeneakadémián vezényelhette a zenekart.
2016-ban Portugáliában az Atlantic Coast Karmesterversenyen első díjat nyert, 2017 nyarán pedig meghívást kapott a gstaadi Menuhin Fesztiválra. 2018. január elsejétől az Alba Regia Szimfonikus Zenekar vezető karmestere.