Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Bosszú, langyosan tálalva

Bosszú, langyosan tálalva

Hári Dániel a szerző friss bejegyzései 2018. 10. 05.
Egy felsírás után
2021-01-19 20:10:52

Mundruczó Kornél a Pieces of a Woman nel a Ryan közlegény megmentése szellemi örökösét hozta el. Igen. Azt.

Farkasbőrbe bújt ártatlanság
2021-01-09 09:07:44

Amikor már azt hinnéd, leáldozott a rajzfilmek korának, bejelentkezik az észak-ír zseni, Tomm Moore új

A 10 legjobb dal 2020-ból
2020-12-30 12:46:32

Itt a rock/metal műfajba hajló, de összességében vegyes összeállítás. A mindennapjaink részévé

Ösztönlények öltönyben
2020-12-08 09:48:05

Sofia Coppola visszatért önmagához és Bill Murray-hez, igaz, a Felkeverve elmarad attól, hogy egy új Elveszett

további bejegyzések a szerzőtől »

Pierre Morel az új Olivier Megaton. A Peppermint: A bosszú angyala a legpocsékabb akciófilm az Elrabolva 3 óta.

Pedig sajnos nem valami képtelen névrokonságról van szó, hiszen a Peppermint rendezője ugyanaz a Pierre Morel, aki 2008-ban megalkotta az Elrabolva című, példaértékkel bíró akciómozit. Karrierje azóta is lejtmenetben halad, legújabb filmje pedig a végső bizonyíték arra, hogy az Elrabolva sem igazán miatta, hanem a főszereplő Liam Neeson karizmájából fakadóan vált átütővé. A Peppermintben látható Jennifer Garner tehetsége viszont nem bizonyul elegendőnek ahhoz, hogy ellensúlyozni tudja a felületesen megírt és lustán megrendezett történetet.

Igen, én szégyellem a legjobban, de a feljebb megfogalmazott gondolat helytálló, hiszen a Peppermint összképe jóval közelebb áll a hírhedt fércműveket készítő és az Elrabolva folytatásait is jegyző Olivier Megaton mozgóképszörnyeihez, mint a Morelle által megalkotott, klasszikus Liam Neeson-eposzhoz. A történet főhőse Riley North (Jennifer Garner), boldog családanya, akinek jókedélye megingathatatlan. Egészen addig, amíg férje bele nem keveredik egy kegyetlen gengsztert érintő balhéba, amelyből végül kiszáll, ám a megtorlás golyózáporát már nem tudja elkerülni. Nem csak ő, hanem Riley-val közös kislányuk is életét veszti a támadásban. Az összetört nő évekre eltűnik, majd felfejlesztett harctudással visszatér, hogy megtegye azt, amihez a korrupt igazságszolgáltatási rendszernek nem volt mersze.

A bosszúfilm jó. Egy ügyesen elkészített, önkényes igazságszolgáltatásról regélő produkciónál kevés kielégítőbb élmény létezik. Ám mivel az ilyen történetek egyszerű panelekből (kemény gengszter, halott családtag, vérszomjassá váló főhős) épülnek fel, az összképet könnyű elszúrni. Egy bosszúsztori sikere az atmoszféra precízen kimért összetételéből születik meg. Nem titok, hogy színtiszta manipulációról, a néző igazságérzetének szégyentelen kihasználásáról van szó. Ám amikor ez úgy történik, ahogy például a John Wick-ben, előszeretettel vetjük alá magunkat a beavatkozásnak. A Peppermint képkockáin azonban minden mozzanat túlfokozott formában érkezik. A kisarkított negatív karakterek és a Riley kezdeti érzelmi sokkját bemutató, röhejesen teátrális jelenetek néha már-már paródia hatását keltik.

Azért, hogy nézői csalódottságunkban elhúzott szánk sarka még közelebb araszoljon a fülünkhöz, Chad St. John forgatókönyvíró ráadásképpen az év egyik, ha nem a legsablonosabb szkriptjét hozta össze. Biztosak lehetünk benne, hogy a szakmában dolgozó szerzőként ő is számos olyan filmet látott, amelyben a főgengszter még saját embereit is előszeretettel nyirbálja, a kiégett zsaru már aznap is másnapos, a főhős pedig kétezer sebből vérezve is elbánik a túlerővel. Ám nem zavartatja magát, az összes ilyen és a jó néhány ehhez hasonlót sémát felvonultatja, és nem újszerűen, vagy legalább a frissességre törekedve csinálja ezt, hanem a lehető legszárazabb, legfantáziátlanabb módon. Mondjuk ki: lustán. 

Pierre Morel persze tudná enyhíteni az előbbi probléma által kiváltott fájdalmunkat, ám rendezői munkájából kínos érdektelenség sugárzik. Komoly probléma, hogy a potenciális akciójeleneteknek csak nagyjából a felét kapjuk meg. Ez egy bosszúfilmben kifejezetten kínos, hiszen ez az a műfaj, amelynek lényegi eleme, hogy a rosszfiúk megbűnhődését "megcsodálva" részesüljünk kielégítő élményben. Azonban a direktor nemes egyszerűséggel kihagyja a filmből Riley hadjáratának több állomását is, amelyeknek így csak a holttestek képében megjelenő eredményét látjuk, vagy bizonyos esetekben csak dialógusokból értesülünk róluk. A helyzetek maradékában tanúi lehetünk a leszámolásoknak, ám sajnos ebben sincs sok köszönet, mert Morel megfáradt, összecsapott, sőt, néha értelmetlen akciójeleneteket komponál. Egyedüli kivételként pont a nyitóképsort lehet megemlíteni. Ez a pár perc valóban szellemesre sikeredett, de az összkép szempontjából édeskevés.

A bölcsebbek már előzetesen sem tápláltak nagy reményeket a Peppermint: A bosszú angyala felé, ám a végeredmény jó eséllyel még számukra is kiábrándító. Ezt az alkotást nem fogják kanonizálni a bosszúfilmek nagykönyvében.

A Peppermint: A bosszú angyala a Mafab - Magyar Filmadatbázis oldalán.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Kritika Jennifer Garner Peppermint Hollywoodi filmipar

Ajánlott bejegyzések:

  • Újra van Lelke a Pixarnak Újra van Lelke a Pixarnak
  • A szerelem minden szörnyet legyőz A szerelem minden szörnyet legyőz
  • Borat menni elvinni feminizmust Amerika Borat menni elvinni feminizmust Amerika
  • „Elnézést, Virág elvtárs, ez az ítélet!” „Elnézést, Virág elvtárs, ez az ítélet!”
  • Ház a traumák mélyén Ház a traumák mélyén

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr3014266557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. Megjöttek a meztelen hősnők
  4. A 10 legütősebb drogos film
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  7. Meztelenség és anatómia
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard