A halottak napja alkalmából november 1-jén Dvořák Requiemjét tűzik műsorra a Nemzeti Filharmonikusok Hamar Zsolt vezényletével.
A műsorban közreműködik még Balga Gabriella, Wiedemann Bernadett, Balczó Péter, Kovács István, valamint a Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba).
Bármilyen furcsa, de vannak gyászmisék, amelyeket mindig örömmel hallgatunk. Mert erőt adnak, felemelnek, elmélyülésre ösztökélnek, mert vigasztalást nyújtanak. Antonín Dvořák Requiemje is ezek közé tartozik, igaz, sajnálatos módon jóval kevesebbszer hangzik el, mint például Mozart vagy Verdi remeke. A cseh zeneszerző egyik főművéről van szó, amelyet karrierje csúcsán írt. A darab keletkezése nem kapcsolódik össze valakinek a halálával, vagy a halál előérzetével. Az igen nagy apparátust (szoprán, alt, tenor és basszusszóló, vegyes kar, szimfonikus zenekar és orgona) igénylő gyászmise 1891. október 9-én, Birminghamben hangzott el először, a zeneszerző vezényletével. Míg Dvořák műveit általában átjárja a cseh, illetve szláv zene hatása, a Requiemben nem találunk népi, vagy népi ihletésű dallamot. Úgy tűnik, a zeneszerző a gyászmisét nemzetek fölött álló zenével kívánta megfogalmazni. A csendes áhítat és a magával ragadó eksztázis közötti hangulati skálát végigjáró, a szerzőtől megszokott módon csodálatos dallamokban gazdag mű kifejezetten koncerttermi megszólaltatásra íródott. A zenekar mellett a romantikus oratóriumok avatott előadója, a Nemzeti Énekkar, valamint nagyszerű énekes szólisták működnek közre.
BALGA GABRIELLA több nemzetközi énekverseny győztese, 2012 óta a Magyar Állami Operaház magánénekese. Olyan karmesterekkel dolgozott együtt, mint Kocsis Zoltán, Vásáry Tamás, Takács-Nagy Gábor, Bertrand de Billy, Pinchas Steinberg, Stefan Soltész, Douglas Boyd, Halász Péter, Kesselyák Gergely vagy Kovács János.
WIEDEMANN BERNADETT 1993 óta az Operaház tagja. Számos nemzetközi versenyen ért el győzelmet. Repertoárjának fontos részét alkotják Verdi és Wagner drámai mezzo szerepei. Oratóriumok és misék szólistája itthon és külföldön. Vendégszerepelt Európa csaknem valamennyi országában, Japánban és Brazíliában.
BALCZÓ PÉTER Az 1983-as születésű fiatal tenort szépen formálható, erőteljes lírai hangja mellett erős színpadi jelenléte és az opera műfajában nem szokványos kiemelkedő színészi képességei teszi generációjának egyik legtehetségesebb művészévé.
KOVÁCS ISTVÁN fellépett Berlin, Frankfurt, Torino, Palermo, Nizza, Bordeaux és Toulouse operaházaiban. Kékszakállút három kontinensen alakította. Oratóriuménekesként szerepelt a lipcsei Gewandhaus és a müncheni Rádió Zenekara, a Budapesti Fesztiválzenekar, a Stuttgarti Bach-Akademie, az Izraeli Szimfonikusok és a New Japan Philharmonic koncertjein.
Örök világosság
2018. november 1. csütörtök, 19:30 Zeneakadémia
FERENCSIK BÉRLET 2.