Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Győz a szerelem

Győz a szerelem

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2018. 11. 07.
Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén
2025-05-16 15:00:00

Mindenféle felvezetés nélkül, tegnap megjelent a Bëlga új nagylemeze Egyre gondolunk címmel. A dalok az

Május 19-én nyitja meg kapuit a Gustav Klimt: The Immersive Experience interaktív kiállítás
2025-05-16 08:55:49

A produkció a legmodernebb technika segítségével vezeti be a látogatókat Klimt csodálatos világába, amely

Itt az új teaser Nemes Jeles László Árva című filmjéhez
2025-05-14 10:56:32

Még egy teaser készült az Oscar-, Golden Globe-, Bafta-díjas és cannes-i nagydíjas Saul fiát és a

Gyergyói népzene a Hagyományok Háza Szabadegyetemén
2025-05-13 18:00:00

A Gyergyói népzene - három generációs örökségvédelmi program megálmodói, értékmentő munkájukat, annak

további bejegyzések a szerzőtől »

A XX. századi opera-repertoár két remeke csendül fel a Nemzeti Filharmonikusok előadásában november 11-én az Olasz Kultúrintézetben, Hamar Zsolt vezényletével.

Fotó: Csatlós Norbert

A Nemzeti Énekkar Pászti-bérletsorozatának második hangversenyén a francia zeneszerző, Poulenc Az emberi hang c. egyfelvonásosa hangzik el. A szövegkönyvet Jean Cocteau ugyanilyen című monodrámája (1928) alapján írta a költő, a zeneszerző és a főszerepet elsőként megformáló énekesnő, Denise Duval, aki nemcsak a librettó, de a zene kialakításában is együttműködött a zeneszerzővel. A La voix humaine-nek egyetlen – név nél­küli – női főszereplője van, aki a darab egész időtartama alatt telefonál. Olyan monológról van szó tehát, amely a tele­fon által mégis párbeszéddé válik, a vo­nal túlsó végén ott a férfi, akivel ekkor beszél utoljára. A nő várja szerelmének hívását. Két téves kapcsolás után vég­re a férfi jelentkezik be, aki elhagyta őt. Hosszú beszélgetésük során a nő hol tárgyilagos, hol szenvedélyes, hol nosz­talgikusan visszaemlékszik az egykori boldogságra, hol pedig szinte brutáli­san őszinte. Végül felfedi, hogy halálos altatót vett be, s már nem is lehet rajta segíteni.

„Esszenciája egy női tragikus sornak, egy férfi-női történetnek.” – Váradi Zita szoprán

Az est második részében Petrovics Emil Lüszisztraté című egyfel­vonásos vígoperája csendül fel. A Lüszisztraté – az ókori görög dráma természetéből is adódóan – inkább drámai oratórium, mint hagyományos opera. A zene igen sokszínű: himnikus és szatirikus hangvétel, neoklasszikus, jazzes és musical jellegű részletek is ta­lálhatók benne.

A közel 50 perces vígoperának három szereplője van: Lüszisztraté, va­lamint a női kar és a férfikar vezetője. Athénban, a Peloponnészoszi háború idején játszódik. A férfiak szörnyű há­borút indítottak, amely elsősorban az athéni nőket viseli meg. A nők esküt is tesznek, hogy addig nem élnek házaséletet férjükkel, amíg azok be nem fe­jezik a háborút. A férfiak ettől persze nagyon szenvednek, verekedés tör ki, majd a nők elfoglalják a fellegvárat. Ké­sőbb már a nők is érzik a férfiak hiányát, férfiért imádkoznak, s énekelnek egy kuplét a női nem természetéről. Végül megszületik a béke, s helyreáll a szere­lem egysége is. Lüszisztraté, a „csata­bontó”, diadalmasan vonul be, s az ope­ra a szerelem magasztalásával ér véget. A darab kiváló énekművészekkel szólal meg, mint Kertesi Ingrid, Kolonits Klára, Horváth István.

„Míg az egyik helyenként drámai, de leginkább lírai, és végtelenül szomorú, addig a másik a humor minden nemes eszközét használva emel el bennünket ettől a témától. – Hamar Zsolt

Emberi hang

Dráma és humor egy estén

Férfi és női történetek a Nemzeti Filharmonikusok előadásán

2018. november 11.(vasárnap) 19:30 Olasz Kultúrintézet

Pászti bérlet 2. 

Poulenc: Az emberi hang

Petrovics Emil: Lysistrate

Km.: Váradi Zita szoprán, Kertesi Ingrid szoprán, Kolonits Klára szoprán, Horváth István tenor,

Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba), Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Vezényel: Hamar Zsolt karmester

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Zene Opera Humor Jean Cocteau Klasszikus Nemzeti Filharmonikusok Komolyzene

Ajánlott bejegyzések:

  • Concerto Mesteriskola Albrecht Mayer oboaművésszel Concerto Mesteriskola Albrecht Mayer oboaművésszel
  • Újra Veszprém lesz az operett fővárosa Újra Veszprém lesz az operett fővárosa
  • TITOK évad a Pannon Filharmonikusokkal TITOK évad a Pannon Filharmonikusokkal
  • Bánya Jazz: világsztárok Salföldön Bánya Jazz: világsztárok Salföldön
  • Szimfonikus kísérettel játszhatnak a gyerekek Szimfonikus kísérettel játszhatnak a gyerekek

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr1214357959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard