Vajon milyen hatással van a közösségi média a médiafogyasztási szokásokra? Erről is kérdeztük Hammer Ferencet, az ELTE Média és Kommunikáció Tanszékének vezetőjét.
Hogyan kommunikál az X-, Y-, és a Z-generáció? Miként szűrhetjük ki a valós tartalmakat a fake news korában? A technika fejlődésével egyre több felületen jutunk hírekhez, információkhoz, amelyeket bárki szabadon megoszthat. A hírek és álhírek világában, ahol már nem a tartalom előállítói, hanem a felhasználók terjesztik tovább az információkat, nem mindig egyszerű eligazodni. Hogyan válogassuk a tartalmak között?
Hammer Ferenc Novák Péterrel beszélgetett a fiatalok médiához való viszonyáról a Kultúrpart születésnapi műsorában a Trend Fm-en, január 23-án:
Hammer Ferenc, az ELTE Média és Kommunikáció Tanszékének vezetője korábban így nyilatkozott:
Az én személyes társadalomelméleti hipotézisem, hogy egy Mad Max-szerű világ felé haladunk. Csökken a törvény mindenkire vonatkozó szelleme, egyre inkább a kiváltságok a lényegesek, egyre inkább az dönti el bizonyos emberek és csoportok sikerét, hogy rájuk nem vonatkoznak a törvények, a megoldás pedig egyre inkább a fizikai erőszak lesz. Ez lehet, túlzásnak tűnik most, de szerintem nem az.