Vegyél egyet, hogy a 2020Solidarity kampány keretében segíthesd a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesületét és a Trafó Galériában kiállítókat!
Július 1-ig tart a 2020Solidarity elnevezésű kampány, mely a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület és a Trafó Galéria közös akciója, egy nemzetközi összefogás részeként.
Az akcióról Szalai Borival, a Trafó Galéria vezetőjével, valamint Lődi Virággal, az FKSE elnökével és Gadó Flórával az FKSE vezetőségének egyik tagjával Kalmár András beszélgetett a Kultúrpart Trend FM-en futó műsorában 2020. június 3-án:
A projekthez több mint ötven, világszerte ismert művész ajánlott fel plakátokat – köztük Marlene Dumas, Jeff Koons, Pierre Huyghe, Andreas Gursky, Wolfgang Tillmans, Luc Tuymans és Thomas Ruff –, melyek megvásárlásával helyi szervezeteket és kulturális helyszíneket támogathatnak az érdeklődők.
A Trafó Kortárs Művészetek Háza közleménye szerint az FKSE és a Trafó Galéria együtt csatlakozott ahhoz, a szolidaritáson alapuló nemzetközi képzőművészeti kezdeményezéshez, melyet Wolfgang Tillmans, Turner-díjas német fotográfus és az általa létrehozott Between Bridges alapítvány szervez azzal a céllal, hogy támogassa a COVID-19 krízis nyomán nehéz helyzetbe került művészeket, kulturális helyeket, közösségi projekteket és kiadványokat. A kampányhoz New Yorktól Hongkongig, Bulgáriától Lengyelországig számos kisebb klub, magazin, intézmény és művészeti szervezet csatlakozott.
A neves képzőművészek által felajánlott plakátokból Magyarországon 18 vásárolható meg, melyek darabszáma nem limitált, viszont csak az akció ideje alatt elérhető. A plakátok nyomtatásáról és Budapestre szállításáról a Between Bridges gondoskodik, a printek utáni teljes bevételt az eladó szervezetek számára ajánlották fel. A befolyó összeg felét itthon az FKSE működési költségeire, a másik felét a Trafó Galéria jövő évadra tervezett kiállításaira és eseményeire felkért hazai képzőművészek tiszteletdíjára kívánják fordítani.
A szervezők azt remélik, hogy a mindkét intézmény számára szükséges támogatáson túl közös kampányuk felhívja a figyelmet egy szélesebb körű, a hazai képzőművészeti szervezetek és intézmények közötti összefogás fontosságára. A jelenlegi bizonytalan helyzetben enélkül elképzelhetetlennek tartják a kortárs magyar képzőművészek pályakezdését, pályán maradását és érdekképviseletét.
A plakátok, a vásárlás menete és minden egyéb információ itt érhető el.
A kampány FB-eseménye.