Ne a mezőkovácsházi Aranykacsa presszó szombati videódiszkója jusson eszünkbe 1986 nyaráról, hanem valami, ami pont olyan menő egy kortárs galéria megnyitóján, mint a Sziget fesztiválon.
A The Slow Rush hipnotikus borítója afféle prog-rock látomás: egy lakásba beköltözik a homoksivatag. Szóval itt a vég, és akkor legjobb, ha belátjuk: nem menekülhetünk az euró-diszkóban abált prog-rocktól, ezért legjobb, ha megadjuk magunkat. Kevin Parkernek – aki egy személyben a Tame Impala – öt éve jelent meg a Currents című albuma, ami jól dokumentálta azt a kísérletet, mely szerint lazán elő lehet állítani pszichedelikus diszkót a Yamaha DX-7-es szintin.
Persze úgy, hogy ne a mezőkovácsházi Aranykacsa presszó szombati videódiszkója jusson eszünkbe 1986 nyaráról, hanem valami, ami pont olyan menő egy kortárs galéria megnyitóján, mint a Sziget fesztiválon. A The Slow Rush olyan, mintha egy Supertramp albumnak Georgio Moroder lett volna a producere. A nagy kérdés persze az, hogy van-e erőlépés a Currents óta. Nos, inkább visszalépés történt, maradt a nyávogó hangszín, ami végig uralja az albumot, és ez olyan mintha az Gazebo I Like Chopinjéből akarták volna előállítani a 21st Century Schizoid Mant.
Az album egy hosszú utazás az analóg szintetizátorok varázsszőnyegén, ahogy az öt évvel ezelőtti album is, de most az AIR hatása is erősebb, és inkább a meditatív diszkó felé leng ki az inga, míg a korábbi album még azért nyomokban tartalmazott prog-rockot is. Minek is szépítsük? Ahhoz képest, hogy Kevin Parker öt évig éheztette a rajongókat, az anyag csalódás lett. Ez már nem csak afféle vicces stílusgyakorlat, úgy tűnik a Tame Impala beleragadt a bugyborékoló vokóderes diszkó-látomásokba, és hiába az okos szövegek, a koncept album ígérete (a lemez alapvetően az idő múlására reflektál, vö: a Posthumous Forgiveness, az It Might Be Time, a Borderline, és a Lost In Yesterday szövegeit), az album túlságosan egyanyagú. Nincs igazán kiterjesztése, érezzük, hogy Parker volt az album producere és hangmérnöke is. Az idő és a tér különös kapcsolatára utalhat az, hogy az ausztrál származású fiúnak 2018-as kaliforniai erdőtűzben oda lett számos hangszere, csak a laptopját tudta megmenteni, ezért is késett az új Tame Impala-lemez. Szóval, egészen Kaliforniáig ment, hogy aztán egy olyan tűz pusztítsa el az otthonát, amilyen jórészt Ausztráliára jellemző.
Szóval, a The Slow Rush afféle barkács-diszkós szoba-pop, pedig most inkább valami nagyszabást vártuk volna, egy olyan lemezt, amely tényleg mond valamit az idő múlásáról, de nem úgy érzékelteti azt, hogy elénk tárja magát az unalmat.
Tame Impala
The Slow Rush
Universal
12 szám 48 perc