Az elmúlt harminc évben írt dalai közül válogat triójával Juhász Gábor gitárművész július 30-ai koncertjén, az Opus Jazz Clubban.
„Azok a dalok, amiket az ember megír, kicsit olyanok, mintha saját szülöttei lennének: támogatni kell őket. Zenetudósok próbálták megfejteni a zene lényegét, és rengeteg analógiát találtak a szerves létezőkkel – ez nem lep meg, hiszen minden egyes zeneművet egy szerves létező, történetesen egy ember hozott létre” – mondja a gyönyörű melódiáiról híres gitáros, Juhász Gábor, aki ezúttal egy retrospektív műsorral egyengeti régebbi dalai sorsát. „Az elmúlt harminc évben sok darabot írtam, de nem mindegyik maradt életben. Viszont, amik életben maradtak, azok valamiképpen objektív okokból maradtak fenn, tehát nem azért, mert mesterséges lélegeztetéssel életben akartam őket tartani”.
Ezeket a darabokat Juhász Gábor különböző alkotói korszakaiból válogatta: a kilencvenes évek elejéről, amikor a Tin Tin Quartet és a Pangea Együttesek tagjaként írt főként etno jazz jellegű darabokat, a 2000-es évek elején saját neve alatt megjelent első lemezek (60/40 – 2004., Fények – 2007.) időszakából a sokkal inkább mainstream jazz nyelvén megszólaló, ritmikai fókuszú kompozíciókat. A Marozsán Erika számára írt munkák közül hallhatjuk majd a Vasárnapi másnapot, de a műsorban helyet kapott olyan szerzemény is, ami a jó ideje változatlan felállásban működő triójára (Jeszenszky György – dob, Kovács Zoltánnal – bőgő) íródott.
„Arról az örömről is szól ez a koncert, amire a legutóbbi, Trio című lemezünknél jöttem rá, mégpedig, hogy ez a formáció számomra most egy rendkívül fontos entitás. Fantasztikus élmény, hogy van egy olyan közösségünk, ami képes élővé tenni az akár harminc éve írott darabokat, továbbvinni az életvonalat” – árulta el a gitárművész-zenekarvezető, aki saját darabjai mellett olyan standardeket is műsorra tűz triójával, amik világítótoronyként kísérik pályáján.
FB event itt.