A BMC Records gondozásában jelent meg Harcsa Veronika, Razvaljajeva Anasztázia és Fenyvesi Márton közös lemeze, a Debussy-dalfeldolgozásokat tartalmazó Debussy NOW!
Minden bizonnyal Debussy is üdvözölte volna az ötletet, hogy műveit másfél évszázaddal később korlátokat nem ismerő művészek oltsák a pillanatba, hiszen a zenei impresszionizmus előfutáraként maga is erre törekedett. Razvaljajeva Anasztázia, Harcsa Veronika, valamint Fenyvesi Márton Debussy legszebb dalaiból olyan kortárs átiratokat készített, amiben mindez lehetségessé válik.
A zeneszerző Paul Verlaine és más költők verseire írt művei új fényben mutatkoznak meg a hárfa légiessége és a sotto voce, vagyis a klasszikusnál beszédközelibb énektechnika révén, az élő elektronikus effektek által pedig valódi dimenzióváltáson mennek keresztül. A három alkotó a klasszikus zenei interpretáció kívánalmaitól elmozdulva, de tartalmi változtatások nélkül, stilisztikai újításokkal tolmácsolja Debussy dalait a mai hallgató számára.
Bár Debussy zenéje tele van a modern jazzre jellemző akkordokkal, ő maga minden egyes hangot gondos körültekintéssel rendelt alá vízióinak, tehát nem improvizált. A trió ellenben nagyon is él a rögtönzés adta lehetőségekkel. Razvaljajeva Anasztázia a lemezanyag kedvéért lépett az improvizáció addig számára ismeretlen ösvényére, míg Harcsa Veronika e téren szerzett rutinját, hangszínbeli és prozódiai virtuozitását a dalok szövegének tartalmi szolgálatába állította. Fenyvesi Márton mindezen még egyet fordít az élőben létrehozott hanghatásokkal, terekkel, hangképekkel.
Az orosz származású Razvaljajeva Anasztázia klasszikus zenész családba született, első hárfatanára az édesanyja volt. Tizennyolc éves korában abbahagyta a hárfát – ez volt az első alkalom, amikor az elvárásokkal szembemenve saját útjára lépett. Egy év múlva visszatért a zenéhez és újrafogalmazta kapcsolatát a hárfával. Azóta is minden zenei megnyilvánulását az önazonosság iránti vágy hajtja. Repertoárja a barokktól a kortárs zenéig terjed, 2018-ban mutatta be Schubert Winterreise című, hárfára és női hangra adaptált, szcenírozott dalciklusát Baráth Emőkével.
Harcsa Veronika a magyar vokális jazz egyik kiemelkedő alkotó-előadója. Már a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem jazz-tanszakán megalapította kvartettjét, mellyel négy, számos elismeréssel kitüntetett lemezt készített. Pályája kezdetén – jazztevékenysége mellett – a magyar alternatív pop szcénában is jelentős sikereket ért el különböző formációk meghívott énekeseként, de készített avantgárd lemezt is Kassák Lajos versfeldolgozásaiból. 2014-ben mesterdiplomát szerzett a Brüsszeli Királyi Konzervatóriumban. Fő alkotótársa Gyémánt Bálint gitárművész, akivel duóban (2016, Tell Her) illetve belga zenészekkel kiegészítve kvartettben is készített lemezt (2018, Shapshifter). A formáció hamarosan újabb kvartettlemezzel örvendezteti meg a közönséget.
Fenyvesi Márton az egyik legsokoldalúbb magyar gitáros, zeneszerző, hangszerelő, producer, aki az utóbbi időben hangmérnökként is aktívan tevékenykedik. A Zeneművészeti Egyetem Jazztanszakán Babos Gyula volt a tanára, mestertanulmányait Amszterdamban, Párizsban, Koppenhágában végezte Jakob Bro, Nelson Veras, Jesse van Ruller tanítványaként. Nevével éppúgy találkozhatunk experimentális zenét játszó formációkban (Dés András Trio, Flight Modus, Gyárfás Attila Trio, Ávéd János Balance, Dés László Free Sounds), mint popzenei produkciókban, vagy a Fekete-Kovács Kornél vezette nagyzenekarban, a Modern Art Orchestrában. A gitárral való kapcsolata alapvetően improvizatív, keresi a hangszerrel az intenzív fizikai kontaktust, a kiegészítő eszközök kezelése pedig legalább annyira intuitív számára, mint a hangszer akusztikus hangjának megszólaltatása.
A lemez fileként itt megvásárolható, illetve meghallgatható, CD formában pedig itt érhető el. A többi zenemegosztó platformon január 15-én lesz elérhető az album.