Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Ötvenszer hozott lélek

Ötvenszer hozott lélek

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2022. 11. 01.
Itt az új teaser Nemes Jeles László Árva című filmjéhez
2025-05-14 10:56:32

Még egy teaser készült az Oscar-, Golden Globe-, Bafta-díjas és cannes-i nagydíjas Saul fiát és a

Gyergyói népzene a Hagyományok Háza Szabadegyetemén
2025-05-13 18:00:00

A Gyergyói népzene - három generációs örökségvédelmi program megálmodói, értékmentő munkájukat, annak

Átadták az Artisjus-díjakat – Geszti Pétert alkotói életműdíjjal tüntették ki
2025-05-13 09:07:41

Idén is kiosztották könnyű- és komolyzenei kategóriákban az Artisjus-díjakat: összesen tizenegy zeneszerző

Jubileumi koncertet ad a PASO
2025-05-12 18:00:00

20 éve jelent meg első stúdióalbumuk, a Budapest Ska Mood. A kerek évforduló alkalmából május 24-én a

további bejegyzések a szerzőtől »

November 5-én 50. alkalommal tűzi műsorra a Szkéné Színház a Nézőművészeti Kft., a Szkéné Színház és az Ördögkatlan Produkció közös előadását, Háy János: A lány, aki hozott lélekből dolgozott c. darabját.

Hozott lélek című, 2015-ben megjelent kötetéből Háy János azonos címmel írta színpadra A lány, aki hozott lélekből dolgozott című novellát. Az ősbemutatóra 2018. szeptember 12-én került sor a Szkéné Színházban, ezúttal Szabó Máté rendezésében. Az előadás során egy fiatal rendőr faggat egy pszichológust azután „nyomozva”, hogy a terápiás munka segít-e, segíthet-e abban, hogy az ember elkerülje saját sorsát. Egyáltalán: felelős-e az ember mások életéért?

„– Ezúttal több szereplő bőrébe is belebújsz.
– Igen, a főszereplő Nő pszichológusát alakítom, de én játszom a férjét, a szeretőt is, és időnként egy plasztikai sebész bőrébe is belebújok. A karakterek mellett nagyon izgalmas az, ahogyan Háy szereplői ide-oda ugrálnak az időben: a néző tanúja lehet a nő és a pszichológus beszélgetésének, majd hirtelen visszaugrunk a nő múltjába, ahol feleségként látjuk őt viszont, és a férjével való kapcsolatát mutatjuk meg – tehát olyan az egész, mintha a pszichológus fogadóórája közben elevenednének meg a már megtörtént események.” – Mucsi Zoltán a kortársonline.hu-nak.

Az előadás vendégszerepelt Tatabányán, Debrecenben, Nyíregyházán, Székesfehérváron, Miskolcon, Pécsett és Komlón.

Részlet a darabból:

Pszichológus: Elhiszi, hogy szeret, minden hazugságban az a lényeg, hogy aki hazudik, elhiszi, hogy az az igazság, amit hazudik.
Nyomozó: De mért ne az volna az igazság?
Pszichológus: Mert nincs olyan, hogy igazság. Csak hazugságok vannak, amelyek hol hitelesen, hol hiteltelenül próbálnak igazságok lenni.
Nyomozó: Hogy tudja így gondozni az érzelmeket, ha nem hisz bennük?
Pszichológus: Csak így lehet, ha hinnék benne, nem tudnék segíteni. Csak az tud segíteni, aki átlát a hazugságok hálózatán.
Nyomozó: Akkor mi valójában hasonló dolgot csinálunk?
Pszichológus: Ezt hogy érti?
Nyomozó: Én is a hazugságok hálózatán akarok átlátni.
Pszichológus: Azért van némi különbség.
Nyomozó: Mi?
Pszichológus: Hogy amikor maga átlát, annak börtön a vége, amikor én, akkor csak egy marék antidepresszáns.

Részletek a kritikákból:

 „Mucsi Zoltán Háy szövegeinek specialistája, szakértője. A Nehéz és A Halottember – mindkettő Bérczes László rendezésében – legalábbis ezt bizonyítja. Az önmarcangoló értelmiségi kínlódások, tépelődések, rágódások széles skáláját képes megmutatni, miközben ezeknek a nyavalygásoknak önsajnáló, nárcisztikus oldalát is érezteti. A mostani darab pszichiátere kicsit más, bár alapjában hasonló. Az előbbi értelmiségi öntudatos, mondhatni öntelt változata. Büszke arra, hogy túlteszi magát a kételyein. Azonosul a feladatával, bár nemigen hisz benne. A többi férfit pedig, akit megjelenít, a lélekgyógyász értelmezésében adja. Nem változik át látványosan, inkább csak szerepjátékkal segít a lelki bajaival hozzá forduló páciensnek a történések felidézésében.

Moldvai Kiss Andrea félénk, visszahúzódásra hajlamos, talán kissé életidegen, ha nem életképtelen asszonyt alakít, aki mégis kénytelen élni. De szinte mindent, amivel az élet jár, szenvedéssel teli feladatként él meg. Kényszeredetten alkalmazkodik a helyzetekhez, amelyekbe az élet sodorja. Kelletlenül, de követi a mintákat. Mást nem tehet, mást nem is képes tenni.

Kovács Krisztián nyomozóként jelentékeny értetlenséggel, ámuló rácsodálkozással szemléli, hallgatja, olykor kommentálja a rendőri szemmel átláthatatlan, rendőri észjárással értelmezhetetlen, megfoghatatlan, intézkedésre teljességgel alkalmatlan történéseket. Ő lenne a norma, a mérce, az ellenpélda? Inkább rezonőr, szemtanú, aki éppoly tehetetlen, mint a tragédia elszenvedői.” Zappe László, fidelio.hu

„Egyúttal mindvégig rácsodálkozhatunk Mucsi Zoltán érett jellemformáló művészetére, amelyben életismeret, emberismeret, s figuráinak olyan mélyről fakadó ironikus láttatása figyelhető meg, amely aztán az előadás legfőbb humorforrásává válik. Az a kőkemény, ám szenvtelenül hideg, szinte érzelemmentesen leíró ábrázolásmód, amely Háy művét jellemzi, Mucsi ajkán kap olyan érzékien dévaj, rezignációmentesen rideg, már-már jegesen cinikus megformálást, amely egyfajta koherens világnézet, létszemlélet lenyomatává válik. Háy az emberi viszonyokban dúló traumákról tudósít, szétzilált, kiégett kapcsolatokról, illúziótlanul komoran, szarkasztikusan. Az előadás ezt bontja ki színesen, elevenen, gyilkos humorral. Bravúros, ahogy a Mucsi játszotta figurák finom iróniával áttűnnek egymásba.” Kovács Dezső, szinhaz.net

„Mucsi Zoltán (...) az elbeszélő, nem beszél karakterhangokon, nem öltözik át, nincsenek kellékei, amitől súlytalanná válna a dráma, mégis egy-egy mozdulattól vagy hangsúlytól tökéletesen elkülönül, ki kicsoda. A váltások nem élesek, nem snittszerűek, észrevétlenségükben csodálatosak. A történet rétegei egymásra és egymásba csúsznak, a jelen és a múltak egyes keretei láthatatlanságukban is érzékelhetők.” Papp Tímea, revizoronline.hu

Háy János: A lány, aki hozott lélekből dolgozott (a teljes novella) »»

Nézőművészeti Kft.

A Nézőművészeti Kft-nek (tagjai: Mucsi Zoltán, Scherer Péter, Katona László, Kovács Krisztián és Gyulay Eszter) a Szkénében, a Szkénével koprodukcióban – A gondnok, a Bivaly-szuflé, A zsidó, a Don Quijote, az EztRád és a Leonce és Léna után – ez volt a hetedik bemutatója, amely a harmadik Háy-előadás a budai színház repertoárján, ami azóta az Elemmel bővült. A társulat jelenleg több helyszínen játszik, és gyakorta fellép az ország különböző fesztiváljain és színházaiban, osztálytermi előadásaikkal pedig rendszeres vendége nem csak a budapesti, de vidéki iskoláknak is.

Szabó Máté rendezőnek – aki jelenleg a Miskolci Nemzeti Színház művészeti vezetője – ez már a negyedik munkája a társulattal (Havanna, A gondnok, A zsidó).

Háy János: A lány, aki hozott lélekből dolgozott 

Pszichológus (az apa, az építkezési vállalkozó és a plasztikai sebész szerepében is): Mucsi Zoltán
Nyomozó: Kovács Krisztián
Nő (az anya szerepében is): Moldvai Kiss Andrea

Díszlet- és jelmeztervező: Ondraschek Péter
A tervező asszisztense: Bessenyei Bettina

Dramaturg: Gyulay Eszter
Fény: Mervel Miklós
Asszisztens: Fábián Ilona

Rendező: Szabó Máté

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Színház Mucsi Zoltán Háy János Nézőművészeti Kft. Szkéné Színház

Ajánlott bejegyzések:

  • Indul az Ördögkatlan Indul az Ördögkatlan
  • Ritkán látható előadásokkal indítja az évadot a Pesti Vigadó Ritkán látható előadásokkal indítja az évadot a Pesti Vigadó
  • Forradalmi színházi esttel nyitott az újonnan alakult Erkel Színház Forradalmi színházi esttel nyitott az újonnan alakult Erkel Színház
  • Ideje van a fénynek – A Baltazár Színház és az Artus Stúdió közös előadása Ideje van a fénynek – A Baltazár Színház és az Artus Stúdió közös előadása
  • A Büszkeség és balítélet új színpadi változatát mutatják be a Vígszínházban A Büszkeség és balítélet új színpadi változatát mutatják be a Vígszínházban

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr6717968252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard