Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Musicalszerző miséjével indul a húsvét

Musicalszerző miséjével indul a húsvét

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2023. 03. 16.
Magyar tehetségek is a reflektorfényben a Bartók Világversenyen
2025-06-24 12:28:09

31 fiatal zongorista, köztük hat magyar lép pódiumra idén szeptemberben a Zeneakadémián megrendezett versenyen.

Világsztárokkal és hazai ikonokkal búcsúzik a nyár Szegeden
2025-06-23 11:34:56

Világsztárok, hazai kedvencek, több mint 200 fellépő, öt nagy színpad és négy napnyi megállíthatatlan buli

Új gasztrokaland a Street Kitchen és az UNICEF együttműködésében
2025-06-21 06:00:00

Közös főzések, új kultúrák felfedezése, és egy jó ügy támogatása. Az UNICEF havonta egy új ország

Benson Boone letarolja a nyarat – itt az új album és videóklip
2025-06-20 11:29:57

Benson Boone nem kegyelmez 2025 nyarának: új albuma, az American Heart mély érzelmekkel, nagyívű dallamokkal és

további bejegyzések a szerzőtől »

Nem mindennapi vállalás Kiss-B. Atillától Andrew Lloyd Webber Requiemjének bemutatása a Budapesti Operettszínházban, április 7-én, nagypénteken este.

Az intézmény főigazgatója a zajos, pezsgős premierek után a világhírű musicalszerzőhöz fordult, hogy méltán népszerű művével és a színház sztárénekeseivel együtt különleges utazásra hívja a közönséget. Amikor tavaly ősszel először láttam a Requiemet az Operett művészeinek előadásában, fölmerült bennem, hogy mi a titka annak, hogy a legendás nyolcvanas évekbeli bemutató után sokan érzik úgy, hogy személyesen, hozzájuk szól ez az éteri, érzékeny dallamvilág? S vajon miért éneklik azóta is rangos nemzetközi előadók tucatjai? Az egyik lehetséges ok, hogy a zeneszerző maga is végtelenül személyes indíttatásból, apja emlékére írta a Requiemet.
 
A Requiem – bár gyászzene, mégis – igazi zenei kuriózum. Webber néhol igen csak lendületes ritmusú, olykor hangerőben is lehengerlő misét alkotott, amiben nagy szerep jut a tekintélyes létszámú énekkarnak is.


A szopránra, tenorra és fiúszopránra írt mű majd' negyven évvel ezelőtti New York-i bemutatóján Lorin Maazel dirigált, és Placido Domingo mellett Sarah Brightman és Paul-Miles Kingston énekeltek. A korabeli amerikai kritika nem bánt kesztyűs kézzel egyikőjükkel sem. Egyesek szerint a zenei anyag például Mahler, Puccini, Bernstein, Verdi, Fauré, Mozart és Britten világát is idézi. Mintha egy szelíd kárpitszövő egyszer csak vérszemet kapna és a mindenhonnan elé hordott anyagmintákból hirtelen összevarrna egy őrült paplant, Domingo küszködik a magasságokkal, az énekesnő pedig csak azért énekli a szólamát, mert a zeneszerző felesége – mondták. Egyszóval: alaposan helyben hagytak mindenkit. Hogy igazuk volt, vagy sem, az már nem befolyásol semmit, elvégre a kritikusok nevére már senki sem emlékszik, az értékes mű viszont fenn maradt, és azóta is töretlen sikert arat, bárhol is kerül színpadra.
 
A Budapesti Operettszínházban látható előadás alkalmat ad arra is, hogy a közönség új oldalukról is megismerje kedvenceit. A nagypénteken látható és hallható Fischl Mónika szoprán és Ninh Duc Hoang Long tenor neve garancia a minőségi zenei élményre. Mindkét művész a színház társulatának alap pillére. Az Artisjus- és Liszt Ferenc-díjas énekesnő hosszú évek óta operett primadonna főszerepek sokaságát énekli, de Mozart, Donizetti, Verdi, Puccini és Bizet operái sem állnak messze tőle. Ninh Duc Hoang Long a köztelevízió Virtuózok című műsorában lett széles körben ismert Kacsoh János vitézének belépőjével, és Bánk bán közismert nagyáriájának eléneklésével. Mégis úgy tűnik, hogy az igazi kiteljesedést az egész estés operettek adják meg számára, ahol alkalma nyílik egy-egy eltérő szerepalak megformálására.
 
Éppen ezért, bár első hallásra különösnek tűnik, a fentiek alapján talán mégsem az, hogy éppen az Operettben látható Webber ikonikus műve nagypénteken, Pfeiffer Gyula főzeneigazgató pálcája alatt a színház zenekarával és énekkarával. Az est első részében, a húsvéthoz kapcsolódó klasszikus művekben Süle Dalmát, Vadász Zsoltot és Pete Ádámot is láthatja majd a közönség. Minden bizonnyal lélekemelő élmény lesz miden néző számára. 

Oláh Zsolt

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Színház Budapesti Operettszínház Musical Operett

Ajánlott bejegyzések:

  • Célegyenesben az Operettszínház Hamupipőkéje Célegyenesben az Operettszínház Hamupipőkéje
  • Szép álom szállj a szívemre Szép álom szállj a szívemre
  • Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében
  • Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája
  • Két jubileum – egy rendhagyó évad! Két jubileum – egy rendhagyó évad!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr718073386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard