Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Hozsánna az Operettben

Hozsánna az Operettben

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2023. 04. 18.
Jön a III. Sukorói Tűzugró Fesztivál
2025-06-27 09:00:33

Ismét lángra lobban Sukoró Szent Iván-éji tüze! A nyári napforduló alkalmából koncertek, táncház és

Magyar tehetségek is a reflektorfényben a Bartók Világversenyen
2025-06-24 12:28:09

31 fiatal zongorista, köztük hat magyar lép pódiumra idén szeptemberben a Zeneakadémián megrendezett versenyen.

Világsztárokkal és hazai ikonokkal búcsúzik a nyár Szegeden
2025-06-23 11:34:56

Világsztárok, hazai kedvencek, több mint 200 fellépő, öt nagy színpad és négy napnyi megállíthatatlan buli

Új gasztrokaland a Street Kitchen és az UNICEF együttműködésében
2025-06-21 06:00:00

Közös főzések, új kultúrák felfedezése, és egy jó ügy támogatása. Az UNICEF havonta egy új ország

további bejegyzések a szerzőtől »

Nem mindennapi vállalás volt Kiss-B. Atillától Andrew Lloyd Webber Requiemjének bemutatása a Budapesti Operettszínházban.

Az intézmény főigazgatója a zajos, pezsgős premierek után a világhírű musicalszerzőhöz fordult, hogy méltán népszerű művével és a színház sztárénekeseivel együtt különleges utazásra hívja a közönséget április 7-én.

A Budapesti Operettszínház énekkara és zenekara

Igazgató legyen a talpán, aki az alapvetően operetteket és musicaleket bemutató színházának társulatával képes felmutatni azt a széles zenei skálát és minőséget, ami az Operettszínházban terítékre került nagypénteken este. A teátrum vezetése már korábban is hitet tett zenekara, énekkara és balettkara, mint önálló, szuverén művészi értéket képviselő együttesei mellett. Csajkovszkij Diótörőjét óriási sikerrel mutatták be korábban, a zenekar is számos izgalmas feladatot kapott azon túl, hogy az előadásokban közreműködtek, és nemrég klasszikus műveket – nem is akármilyeneket – hallhattak a nézők, az énekkar tolmácsolásában, az este első felében.

Bach János passiójának nyitókórusa nem tartozik a színházi repertoár körébe, mégis, az énekkar alapvetően egységes, homogén hangzással interpretálta a művet, megadva egyben a koncert alaphangulatát is. Az énekkaroknál mondhatni, sokszor a tenor szólam a kulcskérdés, abban a tekintetben, hogy a tenorok időtlen idők óta mindig kevesebben vannak, mint a szopránok, vagy éppen a mezzók, legfőképpen az altok, így talán körülményesebb is összeállítani belőlük egy valóban szépen hangzó és az énekkar többi szólamának hangzásához illeszkedő csapatot. Az Operettszínház énekkarát illetően is fölmerülhet ez, a szinte minden kórust érintő kérdés, de – dicséretükre legyen mondva – semmivel sem jelentősebben, mint bármelyik más nemzetközi, klasszikus zenei repertoárt előadó énekkarnál. A basszusok és a hölgyek kifejezetten szépen szólnak, és kiemelendők a lágy, puha hangindítások is. A passió mellett külön élmény volt hallani tőlük Kodály Jézus és a kufárok című vegyeskari acapella művének részletét.

Vadász Zsolt, Süle Dalma,Pfeiffer Gyula és Pete Ádám

Három kitűnő énekes, Süle Dalma, Vadász Zsolt és Pete Ádám előadásában három egészen különböző darabot hallhatott a közönség. A Budapesti Operettszínházban a kiváló Rátóti Zoltán-rendezésben, vagyis az Anne Frank naplója című előadásban is látható énekesnő most éppen Mozart c-moll miséjéből énekelt egy részletet – Laudamus te –, aminek érdekessége, hogy, bár a zeneszerző sokszor megrendelésre dolgozott, ez a mű sokak szerint mégis azért készült, mert Mozart így kívánt hálát adni az égnek feleségével kötött házasságáért. Dvořák Stabat Matere egyike a legfájdalmasabb oratóriumoknak, lévén, hogy a komponista két gyermekét is elvesztette megírása alatt. Minden bizonnyal ez is hatással volt arra, hogy megrendítő érzelmi mélységek is felfedezhetők a darabban, amit Vadász Zsolt ihletetten adott elő. Meglepetés volt számomra Pete Ádám, aki Liszt Krisztus oratóriumából Jézus monológját énekelte. A baritonban mintha a fiatal Sólyom-Nagy Sándort hallanám. Másrészt, az este egyik különlegessége volt a zeneszerző istenkereséséről tanúskodó zeneműve, hiszen gondoljunk csak bele: a világot megjárt és a legváltozatosabb élményeket megélt virtuóz zongoraművész egyszer csak az Úr felé fordult, megmutatva személyiségének addig láthatatlan alkotórészét.

Az este második felében Webber Requiemje hangzott el. A néhol igen csak lendületes ritmusú, olykor hangerőben is lehengerlő mise majd' negyven évvel ezelőtti New York-i bemutatóján Lorin Maazel dirigált, és Placido Domingo mellett Sarah Brightman és Paul-Miles Kingston énekeltek. A korabeli amerikai kritika nem bánt kesztyűs kézzel egyikőjükkel sem, alaposan helyben hagytak mindenkit, szerzőt és énekest egyaránt. Hogy igazuk volt, vagy sem, az napjainkban már nem befolyásol semmit, elvégre a kritikusok nevére szinte senki sem emlékszik, az értékes mű viszont fenn maradt, és azóta is töretlen sikert arat, bárhol is kerül színpadra. Kétség sem fér ahhoz, hogy Fischl Mónika és Ninh Duc Hoang Long, a darab énekes szólistái voltak az est fénypontjai. Mindketten biztos magasságaikkal és átütő hangerejükkel arattak sikert, említésre méltó a Sanctus tétel Hosannájának frissessége és a Pie Jesu tétel megkapó líraisága. A profi énekesek méltó partnerei voltak Bor-Fejérváry Péter és Elek Leon, a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola növendékei.

Ninh Duc Hoang Long, Fischl Mónika, Pfeiffer Gyula, Bor-Fejérváry Péter és Elek Leon

Éppen ezért, bár első hallásra talán különösnek tűnhetett, a fentiek alapján talán mégsem az, hogy éppen az Operettszínházban volt hallható és látható a rendkívül igényes klasszikus zenei koncert és Webber ikonikus műve nagypénteken, Pfeiffer Gyula főzeneigazgató pálcája alatt a színház zenekarával és énekkarával, Bori Tamás rendezésében. A nézők nem kételkedtek a sikerben: pótszékes telt házzal várták a számukra is minden bizonnyal lélekemelő estét. 

Oláh Zsolt

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Koncert Mozart Húsvét Budapesti Operettszínház J.S. Bach

Ajánlott bejegyzések:

  • Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében
  • Idén is a Gyerek Szigettel kezdődik a vakáció Idén is a Gyerek Szigettel kezdődik a vakáció
  • Class & Roll – A Quimby és a Danubia Zenekar közös koncertfilmje Class & Roll – A Quimby és a Danubia Zenekar közös koncertfilmje
  • Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája
  • Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr118105568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard