Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Az is meghalhat, akit a legjobban szeretünk

Az is meghalhat, akit a legjobban szeretünk

DUÁ a szerző friss bejegyzései 2008. 03. 20.
Paul McCartney mindent kipakol
2010-01-27 07:50:00

Tudja Ön, ki az a Paul McCartney? Nyilván igen, de lehet, hogy igazából mégsem... Barry Miles könyvéből

„Néha bekerülünk a Legyen Ön is milliomosba”
2010-01-24 07:38:00

Decemberben került a boltokba a Pokolgép 1992-es albumának, a Vedd el, ami járnak újrakiadása. Ennek kapcsán

„Az István, a király erdélyi előadásait sosem a románok gáncsolták el”
2010-01-22 06:34:00

Nemrég került a boltokba Varga Miklós két CD-n soha meg nem jelent lemeze, az Európa és a Játék

„Tódultak ránk a jó nők”
2010-01-17 07:01:00

Január 22-én, egy nagyszabású fesztivál keretében a Petőfi Csarnokban lép fel Török Ádám. Vele

további bejegyzések a szerzőtől »

Jöhet bármi, egy szülő számára mindig a gyermeke áll a középpontban, néha azonban a sors közbeszól. Eric Claptonnal 1991. március 20-án megtörtént a legnagyobb tragédia, ami csak megeshet egy ember életében, fia mementója, a Tears In Heaven pedig a '90-es évek egyik legismertebb dala lett.

Miután Eric Clapton elvált feleségétől, Pattie-től, Lory Del Santo színésznőt vette feleségül, akivel két gyermekük született: Conor, aki 1986-ban, és Ruth, aki 1987-ben látta meg a napvilágot. Az énekes szenvedélyesen imádta kisfiát: egyik lemeze, az August például azért kapta ezt a címet, mert Conor ebben a hónapban született. Senki sem számított azonban arra a váratlan tragédiára, ami 1991. március 20-án bekövetkezett.

Conor Clapton mindössze 4 éves volt, amikor kiesett apja 53. emeleti lakásának ablakából New Yorkban – anyja otthon volt, de éppen nem figyelt oda rá. A lefolytatott rendőrségi vizsgálatok egyértelműen megállapították, hogy a kisfiú haláláért senki sem felelős, szimpla szerencsétlen balesetről volt szó. A gitáros hónapokig nem tért magához a sokkból – amikor pedig erőt tudott venni magán, fájdalmát egy dallal írta ki magából. Ez lett a Tears In Heaven, mely egy új közönségréteghez juttatta el a Lassúkezű hírét.


A dal társszerzője az elsősorban filmbetétdalok miatt jegyzett Will Jennings volt (később a Titanic My Heart Will Go Onjában is közreműködött). „Ericet és engem eredetileg arra kértek fel, hogy a Rush című filmhez írjunk egy nótát, és meg is tettük ezt, ebből lett a Help Me Up, ami a mozi legvégén, a stáblista alatt hallható”, emlékezett vissza később Jennings. „Aztán ahogy Eric nézte a filmet, egyszer csak odafordult hozzám, és azt mondta: írni akar egy dalt a fiáról. Az első verze volt meg neki – ez tulajdonképpen az egész Tears In Heaven lényege. Hiába szabadkoztam, hogy ez egyszerűen annyira személyes téma, hogy én képtelen vagyok mit hozzátenni, ragaszkodott hozzá. A dal annyira mély és szomorú, hogy soha életemben nem vettem részt hasonló megírásában.”

„A Rush készítőinek szüksége volt egy dalra a veszteségről, a fájdalomról”, magyarázta Clapton. „Ebből a szempontból az időzítés sajnos tökéletes volt. A Tears In Heaven nagyon embrionális állapotban volt, amikor elkezdtem dolgozni a filmzenealbumon, és a film nélkül valószínűleg soha nem lettem volna képes befejezni. Valahol muszáj volt magamból kiírni a fájdalmat, mert máskülönben még nagyon hosszú ideig nem lettem volna képes bemenni a stúdióba.”

„A Tears In Heaven az én értelmezésemben nem szomorú nóta, hanem a hit dala. Egy kedves kis dalocska, majdnem olyan, mint valami népdal. Látlak-e még valaha? – szól a szöveg, és ez az optimizmus kifejezése, a hit abban, hogy egyszer még együtt leszünk. Azért fohászkodom, hogy amikor újból találkozunk a mennyországban, arra ne valami zsúfolt ottani hotel előterében kerüljön sor, ahol majd jól elmegyünk egymás mellett.”

Eric Clapton
A Tears In Heaven három Grammy-díjat nyert az év dala, az év felvétele és a legjobb férfi énekelőadás kategóriájában, miután minden elképzelhető slágerlistán az élbolyba kúszott. Az énekes 1992-es MTV Unplugged műsorának is ez a dal jelentette a középpontját. Jennings Claptonhoz hasonlóan sosem gondolta volna, hogy a Tears In Heavenből az év egyik legnagyobb slágere lesz. „Igazából meg sem fordult a fejemben ilyesmi, mert annyira személyes az egész téma, hogy amikor írtuk, mi sem állt távolabb tőlünk, mint azon agyalni, hogy mások mit szólnak majd a dalhoz. Igazából minden nótámra büszke vagyok, de ez egy másik kategória.” Clapton még egy dalt írt Conor emlékére, a The Circus Left Town-t, mely végül csak 1998-as lemezére, a Pilgrimre került fel, noha eredetileg már az említett MTV Unplugged műsorban is szerepelt, csak onnan kivágták: állítólag a gitáros elégedetlen volt a végső verzió tempójával.

Clapton 2004 óta nem játssza élőben sem a Tears In Heavent, sem az apja emlékére írt My Father’s Eyest. „Amikor 2003-ban Japánban turnéztam, hirtelen belém hasított, hogy nem vagyok képes előadni őket többé. Egyszerűen nem érzem már abban a formában a veszteséget, hogy hitelesen tudjam eljátszani ezt a két dalt, eredeti formájukban azok az érzések eltűntek – és hogy őszinte legyek, nem is akarom, hogy visszatérjenek. Az életem megváltozott. Lehet, hogy csak pihentetnem kell a Tears In Heavent egy pár évig, és később talán egy más, kissé tárgyilagosabb nézőpontból is megmutatom, de jelenleg úgy látom, nem fogom többé eljátszani.”

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Zene Draveczki Ádám Központ a forgatagban

Ajánlott bejegyzések:

  • Idén is a Gyerek Szigettel kezdődik a vakáció Idén is a Gyerek Szigettel kezdődik a vakáció
  • Pünkösdi Örökség Ünnep – Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben Pünkösdi Örökség Ünnep – Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben
  • Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája
  • JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött
  • Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr377825168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard