Az Egyesült Államok legfelsőbb bírósága kedden kezdi meg a meghallgatásokat a Hillary: The Movie kapcsán, amely még a választási kampány idején vert fel nagy port.

Szövetségi bírók szerint ugyanakkor a film politikai hirdetésnek felel meg, így annak televíziós bemutatása a 2002-es, kampányfinanszírozással foglalkozó McCain-Feingold törvény hatálya alá esett volna. A szabályozás megköveteli a politikai hirdetések támogatóinak pontos meghatározását, és megtiltja, hogy vállalatok, szakszervezetek, és egyéb érdekvédelmi csoportok olyan hirdetéseket fizessenek, amelyek a választások közeledtével futnak, és egy-egy jelöltet érintenek.
A Citizens United viszont azt állítva fellebbezett, hogy bár kritikusak a jelenlegi külügyminiszterrel szemben, a filmben valójában semmi sem buzdít a Hillary ellen való szavazásra. A szervezet állítása szerint csak egy mozifilmet reklámozott, az igazságügyi minisztérium ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a hirdetésnek nem kell a szavazz szót tartalmazni ahhoz, hogy politikai reklámnak minősüljön.
Az alkotást hirdették az interneten, megjelent DVD-n, és pár mozi is műsorára tűzte. A kampányszabályozás azonban nem érinti a felsorolt területeket.