Réz András szerint hiányoznak a bátor, meghatározó filmek, a díj jelentősége csökken, "furcsán fest a filmpiac."
Úgy fest, mintha a filmpiacról kiszorulóban lennének a meghatározó filmek, nem készülnek bátor alkotások – mondta el a filmesztéta hétfőn a Los Angelesben kiosztott Oscar-díjak kapcsán. A vasárnap öt Oscarral, köztük a legjobb film és a legjobb rendezés díjával jutalmazott A némafilmes Réz szerint mindenféleképpen "mókás" alkotás, de a film elismerése azt is jelzi, hogy "furcsán fest a filmpiac." Olyan, mintha kiszorulóban lennének a meghatározó, fajsúlyos filmek, és a kisebb jelentőségűek foglalnák el a helyüket – fogalmazott. A Michel Hazanavicius rendezte francia fekete–fehér némafilmről megjegyezte, hogy "az voltaképpen az Ének az esőben újragondolása."Az Oscar-díjak jelentősége csökkent, túl gyorsan futnak ki a moziból a filmek, előfordulhat, hogy már nem is vetítenek egy alkotást, amikor elnyeri az Oscart, míg korábban az Amerikai Filmakadémia díja akár egy teljes évre képes volt műsoron tartani egy-egy produkciót – emlékeztetett Réz András. Mint elmondta: a hagyományosan vett mozi ma már a tizenévesek világa lett, a komolyabb, morálisan provokáló filmek a televízióba szorultak, ahol van felnőtt közönségük.
Réz András a legjobb film kategóriában szereplő kilenc alkotás között nem látott nagyszabású vállalkozást. "Vissza fogjuk sírni a Szerelmes Shakespeare-t vagy az Amerikai szépséget" – fűzte hozzá. A vígjátékok közül Woody Allen Éjfélkor Párizsban című munkáját emelte ki, mint említette: a legjobb eredeti forgatókönyv Oscar-díjával jutalmazott Allen elég sokat kölcsönzött a Picasso kalandjai című svéd alkotástól. Összefoglalóan úgy értékelte az Oscar-gálán szereplő produkciókat, hogy azok "nem bátrak", hatásuk rövid távú. "Hiányzik belőlük az ambíció, hogy túléljék magukat."
Forrás: Hirado.hu