Egy magyar cég, a KSW Latte Kft. tejesdobozainak csomagolása bronz elismerésben részesült a csomagolásdizájn egyetlen világméretű versenyén, a Pentawards díjkiosztón.
Az ünnepélyes díjátadásra csütörtök este Párizsban, az Intercontinental Le Grand luxushotel dísztermében került sor.A csomagolásdizájn Oscar-díjának is tartott, 2007-ben alapított Pentawards díjait összesen öt – élelmiszer, ital, body (testápolás és öltözködés), luxus és egyéb piaci szereplők – kategóriákban adják át. Idén 46 országból összesen 1200 pályamű érkezett. A magyar termék egyetlen kelet-európai jelöltként az élelmiszer kategóriában érdemelte ki a tíztagú nemzetközi zsűri elismerését, amelynek elnöke Gérard Caron, az egyik legismertebb francia formatervező. A gyémánt fődíjat a Coca Cola Diet Coke doboza nyerte el. A bronz díjazottak között szerepelt többet között a Carte Noire kávé vagy az Evian ásványvíz is.
Suha Sándor, a KSW Latte igazgatója a díjkiosztó után az MTI-nek elmondta: "Nagyon fontos számunkra ez az elismerés, mert bekerültünk egy olyan elitbe, ahol a minőségpolitika része a csomagolás is."
A két évvel ezelőtt létrehozott magyar márka csomagolása formájában a hagyományos tejesdobozokat idézi, de vizuális kommunikációjában teljesen eltér a megszokott kék-piros dobozú klasszikus termékektől, amelyeknek mindkét oldalán ugyanaz a felirat látható. A díjazott magyar csomagolás egyedi jellegét az egy helyen megjelenített, két csoportot megcélzó, kétirányú vizuális kommunikáció adja.
A KSW Latte termékcsalád egyedi dobozai ugyanis abból a markentingötletből születettek, hogy a gyerekeket külön is meg akarta a cég szólítani. Ezért a dobozok egyik oldalán a gyerekek állatbarátságára utalva tehénszőr képe, a másik oldalon pedig tejet fogyasztó, jókedvű gyerekek és fiatalok fotói láthatók. "A gyerekek körében már régen kivívtuk az elismerést, csak azért vetetnek KSW tejet a szülőkkel, hogy a dobozokat berakják a játékaik közé" - hangsúlyozta a cégvezető.
Az új generációs magyar tervezésű dobozok töltésével az osztrák Berglandmilch-et bízta meg a magyar vállalat annak érdekében, hogy a csomagolás és a minőségi beltartalom teljes összhangban legyen egymással. A cégvezető hasonlata szerint a KSW Latte olyan, mint egy magazinra hasonlító nívós napilap. A jó minőségű tejhez magas színvonalú dizájn párosul, amelynek kivitelezése nem kerül többe, mint például a hagyományos kék-piros csomagolás. "Remélem, hogy ezzel a tejesdobozzal nagyobb piaci részesedést tudunk szerezni" – hangsúlyozta az igazgató. Azt is szívesen venné, ha a versenytársak is követnék a példát, mert szerinte egy igényesen megtervezett tejesdoboz, amelyet örömmel vesznek ki a hűtőből az emberek, akár nagyobb tejfogyasztást is generálhat.
A KSW Latte tejeket egyelőre magyarországi üzletláncokban forgalmazzák, s a vendéglátóhelyek közel fele már a cégtől vásárol minőségi tejet. A KSW Latte azonban szeretne kilépni a külföldi piacra is. "A magyar piac nagyon igényes, de a tejfogyasztás nem olyan jelentős, mint a nyugat-európai országokban, ezért nagyobb mennyiséget feltehetően külföldön fogunk tudni majd eladni" – mondta Suha Sándor. Legfőbb célként Olaszországot nevezte meg, ahol a Berglandmilch termékei már jelentős részesedéssel bírnak.
Forrás: MTI