Október közepe óta több mint százezren látták az Allegro Barbaro - Bartók Béla és a magyar modernizmus 1905-1920 című kiállítást Párizsban - közölte a Szépművészeti Múzeum.
A Musée d'Orsay és a Szépművészeti Múzeum együttműködésével megvalósult kiállítás címadója a fiatal Bartók Béla 1911-ben komponált zongoradarabja, az Allegro Barbaro.A tárlat célja, hogy mintegy 100 évvel később felidézze a század eleji modern magyar művészeti irányzatok gazdagságát. A zene, a képzőművészet, az irodalom, a költészet, a filozófia és a pszichoanalízis területeit is érintő kiállításon a látogatók finoman árnyalt képet kaphatnak a korabeli magyar kultúra sokszínűségéről, s Bartók zenéjét hallva ismerkedhetnek meg a francia vadakat követő Nyolcak csoport tagjainak alkotásaival.
A tárlat jelentőségét az is emeli, hogy soha még a nyugati világ ilyen jelentős múzeumi intézményben nem volt önálló magyar művészeti kiállítás - olvasható az összegzésben. Október végén a The New York Times is írt a kiállításról.
Csütörtök este a Szépművészeti Múzeum Élő MúzeumCafé beszélgetésén a tárlat két magyar kurátora, Barki Gergely és Rockenbauer Zoltán művészettörténészek, valamint Vikárius László zenetörténész vetített képek segítségével mutatja be a párizsi kiállítást a budapesti közönségnek.
Forrás: MTI