Három világsikerű magyar startupot, annak vezetőit és a sikerhez szükséges hozzáállást mutatja be Álmokból üzlet: Bridge generáció - Prezi, Ustream, LogMeIn című, nemrég megjelent könyvében Veiszer Alinda.

A riportszerű kötet minden fejezete egy-egy ilyen történet, amelynek alakításakor a szerző engedte "vitetni magát", így a maguktól adódó, általánosabb tanulsággal, érdekességgel szolgáló részletek nagyobb hangsúlyt kaphattak. Veiszer Alinda példaként említette a Ustream alapítójával, Fehér Gyulával folytatott beszélgetését; az ő történetében azt találta izgalmasnak, hogy hogyan, milyen hatások mentén alakul a vállalkozó szellem tizen- és huszonéves kor között, majd hogyan fejlődik tovább.
A Kossuth Kiadónál megjelent könyv nem titkolt célja az is, hogy ezeken a történeteken keresztül az olvasók felismerjék és elhiggyék, hogy lehet, érdemes igazán nagyot álmodni Magyarországon is. Veiszer Alinda felidézte egy felmérés eredményét, amely szerint míg a kínai fiataloknak több mint 70 százaléka, addig a magyar fiataloknak csupán 3,7 százaléka tervez saját vállalkozást indítani. Mivel ennek a 3,7 százaléknak is csak kis százalékából lesz valóban vállalkozás, és még kisebb részéből lesz sikeres vállalkozás, kiindulásként legalább a tízszeresére kellene nőnie a vállalkozó szándéknak ahhoz, hogy számottevő sikeres magyar cég legyen - magyarázta a szerző.

A beszélgetéseknek egy másik fontos tanulsága volt ugyanakkor, hogy bár jól hangzik, hogy a LogMeIn kijutott az amerikai tőzsdére, azt is tudni kell: az ilyen szintű sikerek hihetetlen kitartást kívánnak - hangsúlyozta a szerző. Ezt a vállalkozói mentalitást ezen kívül a munkatársakhoz való szakmai alapú hozzáállás, a kellemes munkakörnyezet megteremtése, a korrupciómentesség, a kockázatvállalás és a csapatban gondolkodás jellemzi - sorolta Veiszer Alinda, hozzátéve: ahhoz, hogy ez általánossá váljon, fel kellene nőnie egy egész generációnak, amelyik már eszerint gondolkodik.
Forrás: MTI