A londoni Tate Modern elfogadta Spengler Katalin és Somlói Zsolt műgyűjtők ajándékát, Kaszás Tamás Shanty Tower című 2013-14-ben készült, és először a 19. Sydney-i Biennálén bemutatott munkáját.
A magyarul Kunyhó-torony címet viselő alkotás Sydney után a budapesti Kisterem Galériában és a 2014-es Art Marketen is látható volt.A Tate egyébként nem minden felajánlást fogad el, egy bizottság dönt arról, a felajánlott műtárgyat a múzeum befogadja-e. Sir Nicholas Serota igazgató, a bizottság pozitív döntése után írt köszönőlevelében reményét fejezi ki a magyar gyűjtőházaspárnak, hogy a Shanty Tower lesz az első a sorban, amely után több Kaszás Tamás mű kerül majd a Tate gyűjteményébe.
Kaszás Tamás művészetének középpontjában ökológiai, gazdasági és társadalmi kérdések állnak. A Kunyhó-torony könnyen elérhető, megfizethető anyagokból építve az utópisztikus modernizmus ideáljait ötvözi népi esztétikával.
Kaszás műve kiindulópontként alkalmazza napjaink csökkenő szabadságát, finoman kritizálva az utópisztikus példákat, és áthelyezve a hangsúlyt az egyén alkalmasságára és felelősségére.
A függőleges szerkezetű konstrukció Nicholas Schöffer 1982-ben Kalocsán felépített kibernetikus fény tornyának, a CHRONOS 8-nak a formai jegyeit hordozza. Az 1912-es születésű, Kalocsán született és világhírűvé vált Schöffer - aki sokan a kibernetikus művészet apjaként tisztelnek - egy olyan generáció tagja, amely bizakodóan tekintett a technológiai fejlődésre. Kaszás értelmezése Schöffer designjáról azonban szándékosan kaotikus. Fényes, kinetikus tornyok helyett olcsó, kereskedelmi forrásból származó polcrendszereket használ, rajtuk képzeletbeli viskók vagy kunyhók kicsinyített modelljei. Kaszás újrahasznosított elemeinek a használata a munkaerő és alapanyagok spórolására reflektál, mely különösképpen találó bizonytalan időnkben.
Forrás: artportal.hu