Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Élni és éltetni tovább

Élni és éltetni tovább

Kovács Gellért a szerző friss bejegyzései 2017. 02. 07.
„A kispanda szinte beleszuszogott az arcomba!”
2018-04-20 14:24:25

A Pandák című IMAX-film nem sokkal, de valamivel mindenképpen többet tud annál, hogy szimplán csak vonzóvá

Clint Eastwood ajándéka
2018-03-16 12:40:11

Egy 87 éves hollywoodi legenda azt csinál, amit akar. Most éppen 30 millió dollárt költött arra, hogy három

A lány, aki hiába ugrotta meg a tripla axelt
2018-01-31 13:56:50

A 3 Oscarra jelölt Én, Tonya annyira szórakoztató film, hogy közben szinte észre sem venni, mennyire zavarba

A kicsi mindenhonnan nézve nagy lehet
2018-01-11 11:07:03

Alexander Payne magához képest igencsak sokat markolt a Kicsinyítés sel, s az összetörpített kisember

további bejegyzések a szerzőtől »

Lehetett volna belőle „egyszereplős”, bulvárfilm, ám a Jackie inkább arra vállalkozott, hogy egy összetört, tartását mégsem vesztő, valódi ember portréját rajzolja meg. Zseniálisan sikerült neki.

Már eleve az is hihetetlenül erős, ahogy elkezdődik a film: nincs a vásznon semmi, csak feketeség, közben pedig rögtön nekünk esik Mica Levi szokatlanul ideges zenéje – aztán meglátjuk Jackie-t. Már itt, így közlik velünk, hogy Natalie Portman nincs magára hagyva. Ez a mozi nem arról fog szólni, hogy a nagy színéznő Jackie Kennedyként beáll középre, átlényegül, aztán csak lesz valami filmféle körülötte is.

Az alakítás, mely természetesen hibátlan és csodálatos, most nem azért van tehát, hogy másra ne is legyen szükség. A többi alkotónak is illik megindokolni, miért gondolják érdekesnek címszereplőjüket. Nekik kell igazán.

Noah Oppenheim forgatókönyve és Pablo Larraín rendezői munkája pontosan tudja, mi, s miért így történik ebben a két órában: hogy miért koncentrálunk szinte szorosan arra a néhány napra, amikor Kennedy elnököt meggyilkolták Dallasban, hogy miért szabdaljuk apró egységekre még ezeket a rövid időszakaszokat is, s miért ugrálunk köztük. Hogy miért ilyen elkeseredetten szigorú a zene, hogy miért ilyen nagyok a csendek. Hogy miért nem történelmi tablót kapunk – bár a patinás, fojtogató miliő megteremtése így is elképesztően hatásos. Hogy miért látjuk azt is, ahogy az autó száguld a kórház felé, Jackie ölében a szétnyílt koponyájú elnökkel. Hogy miért úgy érkezik meg a Fehér házba az özvegy, hogy a vért csak ott mossa le magáról.

Víziójuk van erről a nőről. Határozott elképzelésük van arról, mit kell Jackie Kennedyből megmutatni ahhoz, hogy az a kép éljen bennünk tovább, amit eddig is gondoltunk róla, de meg is legyen mindez indokolva. Ne csak egy patinás (mozgó)kép legyen egy múltidéző magazin belső oldalán. Bemutatják a nőt, akinek nem csak anyaként, özvegyként kell szembesülnie a felfoghatatlannal, nem csak arra kell ráébrednie, hogy a hely, amire eddig otthonként tekintett, azon a tragikus napon üres hivatallá változott. Pedig az emlékek még ott visszhangzanak.

Bizony, Jackie Kennedy-nek még ott volt az is, hogy nem vonulhatott el úgy, mint aki semmit nem hagy hátra maguk után. Szembe kellett néznie azzal, amit abban az állapotában egy átlagember alighanem képtelen lett volna felfogni: egy ország vezetőjének a halál után is élnie kell tovább.

A Jackie, mint film, pont erre képes: a mindennapoktól távol eső világban élő, kiválasztott emberek legmélyebb drámáját is közel hozza hozzánk. De közben a történelmi smink mögött láthatóvá teszi azt is, amiben mindannyian egyformák vagyunk: ha elvesztünk valakit, szinte megőrülünk a fájdalomtól. Megnyílik alattunk a föld, s kedvünk lenne leugrani a szakadékba. Mindezt mindenféle érzelgősség és ízléstelenség nélkül ábrázolja – olyan intim, szerzői hangvételben, amely a legtöbb életrajzi moziból fájóan hiányzik.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Kritika Premier Oscar Hollywoodi filmipar

Ajánlott bejegyzések:

  • Meditatív utazás – A PÁN – A belső sziget igazi filmművészeti csemege Meditatív utazás – A PÁN – A belső sziget igazi filmművészeti csemege
  • Mától két Cannes-i díjas film a mozikban Mától két Cannes-i díjas film a mozikban
  • Itt az új teaser Nemes Jeles László Árva című filmjéhez Itt az új teaser Nemes Jeles László Árva című filmjéhez
  • Szeptemberben érkezik a mozikba a Hívatlanok – Második fejezet Szeptemberben érkezik a mozikba a Hívatlanok – Második fejezet
  • Dickens meséli el Jézus Krisztus életét egy új animációs filmben Dickens meséli el Jézus Krisztus életét egy új animációs filmben

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr5312219068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard