Érzelemdús ünnepekhez rendelt, romantikus klisékből összetákolt sztártalálkozókat mozikba küldeni az én szempontomból öléggé átlátszó húzás – de most nem az én szempontom a fontos.
Ilyet is tudnak a kortárs hollywoodiak: a Cloverfield Lane 10 briliáns hitchcocki pszichothriller és fenyegető inváziós sci-fi. De csak akkor árulja el, hogy igazából melyik, ha megnézzük.
Annyira jó egy afféle tévésorozatért lelkesedni, melyben nem ölnek meg senkit! A Mozart in the Jungle ráadásul nem csak kikapcsol: rávett arra is, hogy napi szinten hallgassak komolyzenét.
Az Eddie, a sas azért is hasznos mozi, mert egy jófej tesitanárnak végre van mit levetítenie annak a diáknak, aki mondjuk csak a lábát találja el a labda helyett, mégis világbajnok akar lenni.
Trencsényi Klára dokumentumfilmje szólhatna a volt Úttörővasút történetéről. De inkább arról szól, hogy miről szól ma valójában a Gyermekvasút. Megrendítően szól erről.
Épp itt az ideje, hogy valami igazán lehengerlő szemétről írjak. Támadás a Fehér Ház ellen 2. – London ostroma. Aki szereti a fergetegesen ostoba akciófilmeket, ki ne hagyja!
Ha nem is pont rólad, de nézd meg magadnak a metrón azt a fáradt férfit: lehet, hogy róla szól a Mennyit ér egy ember? Róla és neki játszik a szerepért Cannes-ban teljes joggal díjazott Vincent Lindon.
A moziból kifelé hallom, ahogy a srác azt mondja a lánynak: „Oké, szép volt, de ez most tényleg megint arról szólt, hogy normális ez a dolog?” A Carolt néztük persze.
A nagy dobás nem csak a legszórakoztatóbb mozi a legutóbbi gazdasági világválságról, de azért is nagy meglepetés, mert hiába hihetetlenül mókás, súlyosan ránehezedik a mellkasunkra.
A Saul fia lehet a második magyar nagyjátékfilm, amely elhozza az Oscar-díjat. Gratulálunk! Nemes Jeles László alkotása a kilencedik jelölésünk a legjobb idegen nyelvű film kategóriában. Nosztalgiázzunk!